Diari La Veu del País Valencià
Reyero advoca per la renovació del Museu de Belles Arts per a erigir-lo com una referència de l’art valencià 

VALÈNCIA. Carlos Reyero Hermosilla, nou director del Museu de Belles Arts Sant Pius V de València, ha realitzat en la primera compareixença pública una decidida aposta per la renovació, una actuació que suposarà trencar amb els cànons que “empobreixen el museu”. Amb aquest nou inici, Reyero Hermosilla ha apostat per un museu que s’erigisca com a referent de la cultura valenciana i que, alhora, puga acostar la cultura a les generacions més joves.

La directora general de Cultura i Patrimoni, Carmen Amoraga, ha presentat Reyero Hermosilla com a nou responsable del Museu. Amoraga ha ressaltat que en l’elecció per una comissió d’experts, tal com s’estableix en el Codi de Bones Pràctiques en la Cultura, ha influït tant la llarga trajectòria i prestigi professional de Reyero Hermosilla, com el projecte de futur per a la pinacoteca valenciana.

Entre els objectius del projecte figura atraure l’atenció dels joves, així com adaptar els museus de caràcter històric a la contemporaneïtat. Reyero s’ha referit als grans elements que constitueixen el museu i als fons invertits en aquest com a pilars de responsabilitat per a acceptar el càrrec. “Subratllar l’autenticitat i rellevància de les col·leccions del museu en termes nacionals i internacionals suposen reivindicacions, prestigi i establir el Museu com a punt d’investigació i referència de la pintura valenciana”, ha recalcat.

El nou director ha agregat que, tot i que un museu implica “un cànon, un pensament col·lectiu”, cal trencar amb aquest concepte perquè “empobreix”. Fruit d’aquesta reflexió, ha recordat la importància de les comunicacions fluides amb la premsa i altres centres culturals en un ambient professional alhora que funcional. Tot, per a oferir el museu com una experiència de reflexió a través de conferències i taules redones com es fa en altres centres de referència.

Reyero Hermosilla pretén aconseguir una “sensibilitat estètica” que polisca i construïsca el pla museogràfic, en col·laboració amb el patronat i les acadèmies per a l’elecció de les obres. El nou director del museu també advoca per obrir un espai de debat i coneixement, participació i diàleg per a generar una reflexió crítica, així com dedicar una sala per a noves adquisicions i donacions.

Catedràtic d’Història de l’Art i subdirector del Departament d’Història i Teoria de l’Art en la Universitat Autònoma de Madrid, ha subratllat que “treballar en museus és estar en focus públic”, a diferència de l’atmosfera universitària que, segons ha assegurat, està més limitada.

Comparteix

Icona de pantalla completa