
El Teatre Olympia cancel·la un espectacle de Dani Mateo després que la ultradreta cridara al boicot

El Teatre Olympia ha cancel·lat les funcions previstes per al 23 i 24 de novembre de Nunca os olvidaremos, una obra protagonitzada per l'humorista Dani Mateo junt amb Raul Cimas i José Juan Vaquero. En la web es pot llegir que la cancel·lació és "per causes alienes al Teatre Olympia i a la companyia". "En nom de la tolerància, hauríem de reivindicar el dret a no tolerar els intolerants", conclou el text, citant Karl Popper.
El que és cert és que la decisió ha arribat després que la ultradreta haja cridat al boicot de la funció. Segons han confirmat a Europa Press fonts de la sala valenciana, l'Olympia ha optat per "garantir la seguretat" i "evitar la crispació".
Fonts de la direcció han confessat a Europa Press la "tensió emocional" viscuda com a conseqüència de les amenaces rebudes a través de telefonades i correus electrònics, per la qual cosa han optat per garantir la seguretat. "La tranquil·litat i la seguretat és més important i, de vegades, és millor perdre", han apuntat.
Concentració d'España 2000
De fet, España 2000 ha publicat una piulada en què s'atribueix 'el mèrit' d'aquesta cancel·lació, ja que havia demanat concentrar-se davant el teatre. "L'ultratge a la bandera no pot eixir gratis", amenacen.
Gracias a las numerosas quejas y después de solicitar concentración frente al Teatro Olimpia de #Valencia por la actuación de #DaniMateo hemos conseguido que cancelen su actuación. El ultraje a la bandera no puede salir gratis pic.twitter.com/eq3ZDcQsh4
— España 2000 Valencia (@E2000_Valencia) 8 de novembre de 2018
Dani Mateo s'ofereix a actuar gratis
Pel que fa als comptes oficials de l'espectacle en Twitter i Facebook, també informen de la cancel·lació a València. "Els artistes volen deixar clar que la seua intenció sempre va ser actuar i que lamenten moltíssim aquesta situació", manifesten.
COMUNICADO OFICIAL: Por causas ajenas a la compañía, la actuación de Valencia ha sido cancelada. Los artistas quieren dejar claro que su intención siempre fue actuar y que lamentan muchísimo esta situación. Muchas gracias.
— NuncaOsOlvidaremos (@NuncaOs) 8 de novembre de 2018
Dani Mateo s'ha fet ressò d'aquest missatge en el seu compte de Twitter, que va tancar arran de la polèmica sorgida pel gag amb una bandera al programa El Intermedio i que ja ha reobert.
En unes declaracions a À Punt recollides per Europa Press, l'humorista s'ha referit a la cancel·lació dient que ell i els seus companys estan "sorpresos" i "tristos" perquè València és una terra que "sempre ens ha tractat perfectament". A més, ha afegit que eren dues actuacions per a les quals s'havien esgotat les entrades. Mateo ha manifestat que la violència "és el contrari a la comèdia" i ha assegurat que si algun espai els ofereix acollir la funció, actuaran gratis.