
Felip VI rep Meritxell Batet en audiència aquest dijous

MADRID. El rei Felip VI rebrà aquest dijous la presidenta del Congrés, Meritxell Batet, en audiència per a encarar la ronda de consultes que durà a terme els pròxims dies per a una investidura.
La cita, a les 9 del matí a La Zarzuela, es produirà quan queden 10 dies perquè expire la data límit per a la investidura, a les 12 de la nit del 22 de setembre, i té lloc després d'un ple del Congrés on s'han evidenciat una vegada més les diferències entre el president del govern espanyol en funcions, Pedro Sánchez, i el líder de Podem, Pablo Iglesias.
En aquesta ronda de consultes, el rei ha de determinar si existeix marge per a una investidura i encarregar o no a Sánchez que se sotmeta al criteri de la cambra.
Si no s'ha investit un president el dia 23 a la mitjanit, quedaran automàticament convocades les eleccions generals per al dia 10 de novembre.