Diari La Veu del País Valencià
Escola Valenciana lamenta el comunicat del PPCV
Escola Valenciana lamenta el comunicat del PPCV en què acusa l’entitat cívica d’instigar l’atac a la llibertat ideològica, a la convivència i al respecte. Llibertat, convivència i respecte són tres termes que defineixen Escola Valenciana i les Trobades d’Escoles en Valencià des de fa trenta anys, aplecs lúdics, cívics i reivindicatius de promoció i normalització de la nostra llengua, el nostre màxim tret d’identitat.

Des d’Escola Valenciana es vol recordar que el valencià no té color polític i que per això tothom està convidat a ser partícip de les festes per la llengua que recorren les nostres comarques siga quina siga la seua ideologia.

Des d’Escola Valenciana s’ha volgut remarcar també que comunicats com el del PPCV responen a una voluntat ferma d’intent de desgast en un context marcat per les pròximes eleccions autonòmiques i municipals. Escola Valenciana es nega en rotunditat a entrar en el joc del desgast sense sentit, ja que no correspon a l’entitat cívica fer campanyes polítiques. Escola Valenciana és una entitat transversal, plural, diversa i sense color polític, per això les acusacions del PPCV són inexplicables.

Pel que fa a les Trobades celebrades aquest passat cap de setmana, que van reunir més de 32.000 persones i on es van oferir més de 200 tallers, des d’Escola Valenciana es corrobora que les festes van transcórrer amb total normalitat.

Sobre el taller d’expressió plàstica al qual es fa referència per part del PPCV, l’organització no tenia constància dels detalls concrets del taller. No obstant, si alguna persona s’ha sentit ofesa, el president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno i el president de la Coordinadora de la Vall d’Albaida per la Defensa i l’Ús del Valencià, Josep Andrés Timor, fan públiques les disculpes en nom de totes i tots els qui conformem Escola Valenciana – Federació d’Associacions per la Llengua, ja que, sobretot, l’entitat vetlla per la bona educació al País Valencià.

Icona de pantalla completa