Entitats de drets civils recullen 122 casos de "violència policial" a Catalunya en sis dies d'aldarulls

Diversos col·lectius integrats en el dispositiu SomDefensores reclamen que es revisen els protocols policials i que es prohibisquen tant les pilotes de goma com els projectils d'espuma
23 octubre 2019 13:39h
També han demanat responsabilitat als cossos policials, revisió dels protocols, investigacions judicials i la prohibició tant de les pilotes de goma com dels projectils de foam (espuma). / GERMÁN LAMA

BARCELONA (ACN). Diversos col·lectius de drets humans i civils han recollit de moment un total de 122 casos de "violència policial" durant els aldarulls de la darrera setmana per la sentència del Suprem sobre l'1-O. Per això, han demanat responsabilitat als cossos policials, revisió dels protocols, investigacions judicials i la prohibició tant de les pilotes de goma com dels projectils de foam (espuma). També exigeixen la identificació clara i entenedora per davant i per darrere de tots els agents policials.

El dispositiu SomDefensores està format pel centre de drets humans Irídia, la cooperativa d'advocats Iacta, l'Institut Internacional per l'Acció Noviolenta-Novact, Stop Bales de Goma i la Fede, que agrupa entitats de justícia global.

next