Diari La Veu del País Valencià
El Teatre Escalante continua sumant espectadors després de tancar una nova temporada d’itinerància

VALÈNCIA. El projecte artístic del Teatre Escalante, dependent de la Diputació de València, ha tancat una nova temporada, la tercera que efectua en itinerància per diverses sales públiques i privades de la ciutat de València després que es quedara sense la seu fixa del carrer de Landerer, amb un 91% d’ocupació dels espais, és a dir, 25.000 espectadors.

“Seguim analitzant els resultats de cada temporada teatral per a constatar en quina mesura anem acomplint els objectius que ens hem marcat. L’índex d’assistència als espectacles augmenta any a any; reforcem les produccions pròpies i augmentem el programa d’activitats, i, finalment, apostem per la consolidació de la paritat com un principi irrenunciable”, ha defensat el director de l’Escalante, Josep Policarpo.

L’oferta teatral de l’Escalante va abastar 18 espectacles durant aquesta temporada, dels quals 3 van ser produccions pròpies en valencià i hi va haver una reposició. El teatre va oferir 136 funcions, 105 de les quals van ser en sessions matutines adreçades als alumnes d’Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat procedents de 297 centres educatius. La resta, 31 representacions, es van oferir en funcions vespertines i obertes al públic familiar i adult. La programació va acaparar l’atenció de més de 25.000 espectadors, la qual cosa es tradueix en el 91% d’ocupació i en un augment de tres punts percentuals respecte a la temporada anterior, amb el 88% de l’aforament total.

Entre els muntatges o cicles que van superar el 90% d’ocupació destaquen el cicle Memòria Històrica, amb un 94,4%; les produccions pròpies Yolo, amb un 93%, i Anna i la màquina del temps, amb un 93,2%; els espectacles pertanyents a Escena Diversa En els Núvols i Pop-Up, que van obtindre un 97,2% i un 92% d’aforament, respectivament, i l’èxit també de públic per a una de les propostes de Menut Teatre, Pequeño Big Blue, amb quasi el 100% d’ocupació –el 97,7%–.

Com que encara no disposa de seu estable, l’Escalante ha desenvolupat el seu programa escènic en diferents espais gràcies a la col·laboració d’algunes institucions públiques i sales privades de la ciutat. D’aquesta manera, els seus espectacles van pujar a l’escenari del Teatre Martín i Soler, la Sala Matilde Salvador, el Teatre Rialto, la Sala Russafa i la Carme Teatre.

Millora de la paritat

Una altra de les iniciatives que s’han gestat i consolidat en l’Escalante durant els últims quatre anys ha sigut el compromís adquirit amb l’Associació Clàssiques i Modernes d’analitzar cada temporada la paritat de gènere. LInforme sobre la presència de les dones en els diferents àmbits de creació i gestió de l’Escalante 2018-2019 posa de manifest que la participació femenina –dramaturgues, directores, actrius– en les produccions pròpies ha sigut del 47,5%, la qual cosa suposa un augment del 17,5% respecte a la temporada anterior –quan va ser del 29,9%–. La xifra acosta l’Escalante a la completa paritat, ha recordat el teatre, un fet que va succeir amb la producció de L’increïble assassinat d’Ausiàs March, amb una presència femenina del 54,5%.

Les dades també desprenen una millora quantitativa en la participació femenina en la resta de les exhibicions oferides, amb una presència del 44,3%, la qual cosa implica una pujada de quasi el 10% respecte a la temporada anterior –que va ser del 34,97%–. Amb aquests resultats, l’Escalante “compleix amb el seu compromís d’avançar cap a la paritat dins d’un context marcat per la gran desigualtat de gènere existent en el sector de les arts escèniques”, ha ressaltat la direcció del teatre.

Comparteix

Icona de pantalla completa